loading...

دكوراسيون اداري

دكوراسيون اداري

بازدید : 181
11 زمان : 1399:2

تاثير ديوايدر ها در دكوراسيون اداري چيست؟

به منظور كاهش سروصدا و نيز زيبايي بيشتر دفاتر، استفاده از ديوايدر ها توسط متخصصين خبره توصيه مي شود. ديوايدر ها نه تنها ديواره هاي جدا شدني و قابل حمل و نقل هستند ، بلكه باعث افزايش نظم و شيك شدن دفتر نيز مي شوند. دفاتر مدرن و امروزي را مي توان از سبك طراحي باز آنها شناخت، در اين دفتر ها به منظور كاهش سر و صدا ار ديوايدر هاي آكوستيك استفاده مي شود. سر و صداي زياد مي تواند باعث سردرگمي و اختلال در انجام امور شود، اين دو مورد مضر ترين رفتار در محيط كار هستند و بايد تا حد امكان از آنها جلوگيري شود.

اثبات شده هرچه فرد با تمركز بيشتر، كاري را انجام دهد، كيفيت آن عمل بيشتر شده و نيز زمان اجراي آن كاهش مي يابد. در ادارات به دليل كمبود فضا امكان استقرار هر كارمند در يك اتاق مجزا وجود ندارد، هر چند الزامي هم نيست كه اين كار صورت گيرد زيرا در اين صورت روحيه كار تيمي در دفتر از بين مي رود. بنابراين براي اينكه فضاي تقريبا شخصي ايجاد شود تا كاركنان با تمركز بيشتري قادر به فعاليت باشند از ديوايدر ها استفاده مي شود، معمولا ديوايدر هايي كه با اين هدف استفاده مي شوند آكوستيك (عايق در برابر صوت) نيز هستند.

لازم نيست حتما از ديوايدرها براي ايجاد اتاقك هاي مجزا استفاده كرد، مي توان از آنها به عنوان بخش بندي كردن كاركنان و قرار دادن آنها در تيم هايي خاص با هدف مشخص در دكوراسيون اداري نيز استفاده كرد. مانند آنچه كه در تصوير زير نشان داده شده، مي توان از ديوايدر ها براي گروه بندي كاركنان استفاده كرد تا كارهاي مرتبط به هر دسته سريع تر انجام شوند

ديوايدر ها از جنس هاي مختلفي توليد مي شوند. مي توان از ام دي اف، شيشه، فلزات، فوم ها و غيره براي توليد آنها استفاده كرد. با اين وجود بيشتر از شيشه استفاده مي شود، زيرا ديوايدر هاي شيشه اي نو را از خود عبور مي دهند و نيازي به مصرف الكتريسيته ندارند، در حالي كه مثلا ديوايدر هاي ام دي اف منجر به تاريك شدن مي شوند.

امروزه ديوايدر هاي مختلفي در رنگ، اندازه و طرح هاي مختلف وجود دارند كه مخصوص ادارات هستند. همچنين شركت ها مي توانند به صورت سفارشي، از شركت سازنده ديوايدر اداري خواهند تا محصول مد نظر آنها را توليد نمايد.

طراحي رايج ديوايدر ها به صورت بلوك هاي صلب است كه كاملا فضاي رو به روي خود را مي بندند، با اين حال امروزه از حالات مختلفي به اين منظور استفاده مي شود. امروزه براي اينكه هدف فضا به اندازه كافي تقسيم شود و هم روحيه سرزندگي در محيط كار ايجاد شود از گياهان به عنوان ديوايدر استفاده مي شود. بدين صورت كه ستوني سيمي تعبيه مي شود و بوته هاي گياهان بر روي آن قرار داده مي شود. استفاده از گياهان به عنوان ديوايدر ايده اي كاملا نو و تازه مي باشد كه در حال فراگير شدن است. با اين حال استفاده از شيشه يا پروفيل هاي فلزي و فومي باعث مي شود كه ديوايدر خاصيت عايق بودن در برابر صدا را داشته باشند در حالي كه ديوايدر هاي ساخته شده در دكوراسيون اداري از گياهان معمولا عايق صوت نيستند.

بازدید : 166
11 زمان : 1399:2

دكوراسيون اداراي : توضيحاتي كه در اين بخش ارائه مي دهيم ميتواند براي افزايش آگاهي و اطلاعات كاربران و بازديد كنندگان از اين سايت در مورد دكوراسيون اداري مفيد باشد . در ابتدا به اين موضوع مي پردازيم كه دكوراسيون اداري چه نقشي براي پيشرفت و بهبود كار و شغل ما دارد و تاثير آن در كسب و كار ما چيست و بعد براي ايجاد يك فضاي مناسب اداري و چه كارهايي ميتوانيم انجام دهيم.

دكوراسيون اداري و نقش آن در كسب و كار

دكوراسيون اداري از دوجنبه براي شركت يا دفتر كار ما تاثير گذار ميباشد اول روي خودمان و نيروي انساني و پرسنل محل كار و بعد روي مشتريان و مراجعه كنندگان ما. اولين تاثير يك محل كار با دكوراسيون ايدآل ميتواند بر ايجاد نظم و ترتيب باشد همچنين باعث آرامش و نشاط روحي گردد كه منجر به بالا رفتن راندمان كاري ميشود . از اين رو بهتر است دكوراسيون و پيدمان بر اساس نوع فعاليت باشد و با آن متناسب بوده و سازگاري داشته باشد. براي مراجعه كنندگان و ارباب رجوع نيز اين مسئله اثر بخش است و به دنبال يك احساس خوب ميتوان با مشتري يك رابطه كاري خيلي خوب برقرار كرد .براي مثال نوع چيدمان مبلمان اداري در جانمايي پرسنل تاثير دارد توجه به جا و مكان پرسنل نيز مهم است براي مثال مراجعه كننده دفتر كار شما بايد بلافاصله پس از ورود متوجه حضور منشي شركت يا محل كار شود تا بتواند توسط وي راهنمايي شود يا اتاق مديريت يا جلسات نبايد به درب ورودي نزديك باشد .توجه به نور محيطي و روشنايي هم نقش به سزايي در اين رابطه دارد و بسيار موثر است . در ضمن اهميت دادن به دكوراسيون محل كار ارج نهادن به پرستيژ و شخصيت كاري خود شماست همانگونه كه همه ما سعي بر آن داريم تا به پوشش و لباس خود اهميت دهيم تا ظاهر مناسبي داشته باشيم در مورد محل كار هم اين پوشش همان دكوراسيون اداري محل كار ما ميباشد . ارباب رجوع وقتي وارد محيطي جذاب شود احساس بهتري داشته و حس اعتماد بيشتري را به شما دارد و شما هم با اعتماد به نفس بيشتري به كارهاي مشتري و مراجعه كننده خود مي پردازيد و اين قضيه برد برد مي باشد . حالا نگاهي به دفتر كار خود بيندازيد ، فرض كنيد در دفتر خود مهمان هستيد آنگاه چه حسي داريد ؟ آيا از وضعيت دكوراسيون خود راضي هستيد ؟ اگر جواب شما مثبت است خوب اين براي شما بسيار عالي مي باشد ولي اگر فكر ميكنيد دكوراسيون اداري شما مناسب و برازنده شما نيست چه بايد كرد ؟ از كجا شروع كنيم و مطمئن باشيد اگر برنامه اي براي ايجاد محيط بهتر و زيباتر و رفع نواقص محل خود نداشته باشيد هيچ وقت به اصلاح آن نمي پردازيد در اينجا سعي ميكنيم به شما برنامه اي ارائه دهيم تا راحت تر در مورد قضيه مذكور تصميم گيري نماييد .

بهتر است يك روز كه به محل كار خود مراجعه ميكنيد از خيابان و يا كوچه نگاهي به ساختمان بيندازيد وضع آن چطور است ؟ آيا نماي قابل قبولي دارد؟ پنجره ها و درب ورودي را با ساختمانهاي امروزي مقايسه كنيد . نه اشتباه نكنيد منظور اين نيست كه اگر از ظاهر ساختمان خوشتان نيامد اقدام به تخريب ساختمان و احداث بناي جديد بفرماييد . شايد بتوان بعضي از نقصها را با يك هزينه اندك و با مطرح كردن آن با مدير ساختمان و ساكنين برطرف نمود . هدف بعدي را باذكر مثال بيان خواهم نمود وقتي ما براي خريد لباس نو مي رويم آنرا پروو كرده و يك با ميپوشيم كه علاوه بر سايز ببينيم اصطلاحا آن لباس به ما مي آيد يا نه ؟ در مورد دكور اداري هم همينطور است بايد دكوراسيون داخلي اداري ما با كل مجموعه و ساختمان اصلي هم خواني داشته و متناسب باشد . در برخي موارد خريد و يا اجاره محل اداري و واحد اداري جديد مقرون به صرفه تر مي باشد . مسير ورود ارباب رجوع را نگاهي بيندازيد ايشان در طي مسير تا اتاق جلسه شما با چه صحنه هايي رو يرو ميشود ؟ اشكالات را تا حد ممكن و با صرف بودجه عقلاني بر طرف نماييد . خوب رسيديم به واحد اداري شما درب را باز كنيد ! معمولا انتظار ميرود براحتي منشي و يا مسئول دفتر كار خود را ببينيد تا توسط او راهنمايي شويد . آيا از وضع ميز منشي و نظم و ظاهر آن راضي هستيد ؟ اگر از صحنه اي كه ميبينيد راضي نيستيد و يا ميز و محل منشي مناسب نيست نسبت به اصلاح آن اقدام كنيد . اين وروديه كارت ويزيت كاري شماست به آن در دكوراسيون اداري اهميت دهيد.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 1688
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی